Inspiration til en unik kontorindretning

By | 15. juni 2017

Indretning og interiør kommer sjældent i samme sætning som kontorlokaler, mødelokaler og virksomheder. Alligevel vil det altid være en fryd for øjet at entrere en virksomhed, hvor der er gjort noget ud af tingene, og hvor der ikke blot er smækket tilfældige genstande op på væggene. Tværtimod virker det langt mere professionelt, når genstandene på væggene, i montre, på skrivebordene og på hylderne har noget med virksomheden at gøre.

 

Desværre er det alt for sjældent, at man kommer ind i virksomheders lokaler, hvor man bliver mødt med eftertænksomme og idérige designvalg. Det skyldes måske, at rigtig mange virksomheder drives af mænd, hvor der er fokus på bundlinjen fremfor på pynt. Så her kommer tre hurtige idéer, som altid kan lade sig gøre at udføre på en måde, så der bliver fortalt en historie om virksomheden. De omhandler virksomhedens områder, virksomhedens produkt og virksomhedens gamle materiale, men du kan besøge denne blog af trykpriser.dk, hvor der er meget mere inspiration at hente.

 

Plakater med virksomhedens ”territorier”

Mange virksomheder har stor fokus på at udvide deres omfang, således at der bliver ekspanderet til andre lande eller andre verdensområder. Det er et sundt tegn, det skal forfølges, men det skal også udnyttes i indretningen. Som eksempel vil det være fedt at blive mødt af forskellige trykte plakater, som samtidig er kunstnerisk udførte med hensyn til farver og motiv, og som fortæller noget om, hvor virksomheden opererer henne.

 

Det er naturligvis oplagt med motiver af de lande, som der opereres i, men er der tale om en national virksomhed, så kunne det også være illustrativt og pyntende med motiver af de områder, som jeres virksomhed har med at gøre.

 

Gammelt reklamemateriale – trykt på ny

Selvom at du som virksomhedsejer eller som interessent måske ikke har meget forstand på indretning og moderne tendenser, så bør du vide, at gammelt er godt. Ældre og rustikke elementer har aldrig været mere moderne, og det bør du udnytte i jeres lokaler. Hvis I har noget ældre reklamemateriale eller lignende, så kunne det være ganske illustrativt – eventuelt hængt op som eksemplarer fra gammelt til nyt i flotte rammer – eller som nytrykte produkter hos din print-leverandør.

 

Alt andet lige så er det i hvert fald vigtigt at huske på, at trykvarer, som kan bruges til lidt af hvert, også kan bruges til illustrativt at vise, at I er en virksomhed med engagement, historie og værdier, således at I fremstår professionelle. Dét kan trykte og printede produkter hjælpe med, og derfor er det oplagt for dig at besøge linket tidligere for at få mere inspiration.